سما ساین
منو موبایل

سما ساین

بررسی تابلو سازی

Reading Time: 5 minutes


بررسی تابلو سازی
در هنگام ورود به مکان های اداری، بی شک انواع مختلفی از تابلو اداری را دیده اید. هر اداره و سازمانی با توجه به نیاز خود، از تابلوهای اداری متفاوتی استفاده می کند. استفاده از تابلو اداری باعث می شود مراجعین در بدو ورود دچار سردرگمی نشوند. اگر تابلو اعلانات وتابلو های راهنما بصورت کاملا واضح و گویا باشد، مراجعه افراد به بخش اطلاعات در ساختمان های اداری به شدت کاهش پیدا می کند. می توان گفت وجود این تابلو ها و هم چنین تابلو اداری که پشت درب هر بخش ساختمان های اداری وجود دارد، از واجبات یک ساختمان تجهیزشده برای امور اداری می باشد.
 
                                                     


                             تابلو اداری
                                                
 
خصوصیات یک تابلو اداری خوب
تابلو اداری باید طوری طراحی شود که فونت خوانا داشته باشد. چون اگر فقط به فکرزیبایی باشیم و از فونت های عجیب و غریب استفاده کنیم، هدف اطلاع رسانی این تابلو ها را ادا نکرده ایم. و صرفا از تابلو اداری برای  زیباسازی فضای ساختمان استفاده کرده ایم. تابلو اداری بخصوص برای دفتر های تجاری و بین المللی باید ترجمه انگلیسی هم داشته باشد تا برای مراجعین خارجی هم قابل درک باشد. استفاده از نشانه های مرتبط با اداره ی مورد نظر به زیبایی و اثربخشی این تابلو ها می افزایند.
 
 
                                   
                                
                                    تابلو سازی
 
با توجه به حوزه فعالیت سازمان ها، شرکت های تابلو سازی انواع مختلفی از تابلو ها را طراحی کرده و طبق سفارشات تحویل می دهند.
 
 
 گردش در فضای کاری خود را با استفاده از تابلو اعلانات و تابلوهای اداری، آسان کنید. اگر می خواهید به کارمندان و بازدید کنندگان برای تردد در دفترتان کمک  کنید، می توانید از تابلو های راهنما استفاده کنید. این تابلو ها بااستفاده از علائم و نشانه های مختلف، علاوه بر نوشته ها مفهوم را بهتر منتقل می کنند. این علائم داخل ساختمانی را معمولا از پلاستیک مقاوم می سازند. نشانه ها  در طرح ها و رنگ های مختلف وجوددارند
 
                          

     
                    تابلو اداری
                                   
 
قدمت صنعت تابلو سازی
می توان گفت تابلو سازی ترکیبی از هنر و صنعت می باشد. در گذشته اصناف مختلف، به طور ساده با رنگ و قلمو روی شیشه و سردر مغازه به تبلیغ کسب و کار خود می پرداختند، و در این راستا از هنر خطاطی و نقاشی بهره می گرفتند. اما با گذشت زمان این هنر نیز دستخوش تغییرات قرار گرفت. در مرحله ی اول از فلز و پلاستیک در صنعت تابلوسازی استفاده شد و اکثر مغازه دارها برای تبلغ خود از سردر های فلزی استفاده می کردند. به مرور با پیشرفت صنعت تابلو سازی، از نورپردازی نیز در این صنعت اضافه شد. نورپردازی سبب افزایش جلب توجه و مشتری بیشتر میشد و در رونق کسب و کارها موثر بود. در این روش تابلو سازی، از لامپ های نئون برای روی تابلو ها استفاده می کردند و یا با توجه به خواست مشتری از نئون در حروف پلاستیکی تابلوها در جهت افزایش روشنایی بهره می گرفتند.
در دوره ی بعد در صنعت تابلو سازی، تابلو هایی با نام اطلاحا قاب پلاستیکی استفاده میشد. متن روی پلاستیک نوشته میشد و داخل قاب رو باچراغ های مختلف روشن میکردند.اما این تابلو ها با ورود تابلو های فلکسی به صنعت تابلو سازی، کمتر استفاده شدند. پس از فلکسی، نوبت به پنل های کامپوزیت به این صنعت شد. پنل های کامپوزیت با ورودشان ایرادات پنل های فلزی را تاحدودی رفع کردند. این پنل ها برخلاف پنل های فلزی، مشکل زنگ زدگی و اسیدشدن را ندارند.درنتیجه طول عمر بالاتری هم دارند. پنل های کامپوزیت، به صنعت تابلو سازی تنوع رنگی را بخشیدند که این امکان در پنل های فلزی وجود نداشت. از رنگ های پی وی دی اف در این پنل ها استفاده می شود که خود این رنگ ها هم عمر بالایی دارند. فلزات سنگین هستند اما پنل های کامپوزیت این مشکل را هم برطرف کردند و وزن کمتری دارند.
کمی بعد، استفاده از چوب هم درتابلواداری،تابلو اعلانات و… رواج یافت. متن های برجسته جلوه زیباتری روی چوب دادند.
 
                                        
                   تابلو سازی
 
 
 
یکی از ابزارهای تبلیغات، تابلوسازی می باشد و مردم به دید سرمایه گذاری در کسب وکار به آن نگاه می کنند. اما در گذشته، این روش طرفدار زیادی نداشت و برای آن اهمیت زیادی قائل نمی شدند.
 
صنعت تابلو سازی بسیار وسیع است و فقط محدود به موارد گفته شده نمی باشد. از صنعت تابلو سازی می توان در ساخت تابلو اعلانات، تابلو بیمارستانی و تابلوهای کوچک نشانه گر و … استفاده کرد.
تابلو سازی شامل انواع مختلفی از جمله چلنیوم، نئون و پلاستیک، فلز و… می باشد و هر کدام از این تابلوها کاربرد مشخصی دارند و در دفتر ها، شرکت ها، اداره ها، مطب ها و بیمارستان ها و … استفاده می شوند.
امروزه در زمینه ی تبلیغات، از تابلوهای چلنیوم استفاده میشود. تابلوهای چلنیوم در صنعت تابلو سازی جایگاه ویژه ای دارند. تابلو چلنیوم برجسته به سبب نورپردازی با رنگ های زیبا، طرفداران زیادی در بین مردم پیدا کرده است. تابلو چلنیوم مزایای زیادی ازجمله، مقاوم در برابر گرد و خاک، سرما و گرما، مصرف برق کم ونیز عدم نیاز به تعویض بعد از چند مدت.
 
 
تابلو بیمارستانی
مراجعه کنندگان بیمارستان ها و کلینیک ها در ابتدای ورود خود با تابلو بیمارستانی مواجه می شوند. و بر اساس آن یک دید کلی و اولیه نسبت به مرکز درمانی در مراجعه کنندگان ایجاد می شود. پس طراحی و ساخت تابلو بیمارستانی نیازمند دقت و خلاقیت می باشد. تابلو بیمارستانی باید به گونه ای باشد که در وهله ی اول آرامش را برای بیماران ارمغان آورد. پس در طراحی و ساخت تابلو بیمارستانی بهتر است از افراد با تجربه و متخصص در این زمینه بهره جست.
 باید توجه داشت که این نوع تابلو ها کاربرد خاصی داشته و مربوط به قشر خاصی از جامعه می باشد. به روز بودن و کاربردی بودن تابلوها بسیار مهم است. کیفیت تابلو بیمارستانی از جمله مواردی است که همواره باید به آن توجه نمود. زیرا استفاده از تابلو بیمارستانی بی کیفیت، در بلند مدت باعث افزایش هزینه ها می شود.
 
 
 
تابلو اعلانات
از تابلو اعلانات به منظور انتقال پیام های متفاوت به مردم استفاده می شود. از موادی مثل چوب پنبه، فلز در ساخت تابلو اعلانات استفاده می شود. از تابلو اعلانات در مکان هایی مانند دانشگاه ها، مدرسه ها، اداره ها، راهروها و خوابگاه ها استفاده می شود.

مطالب مرتبط
سید حسین موسویان -مدیر عامل سما ساین

خبر | صادرات صنایع تابلوسازی به کشورهای همسایه با وجود چالش‌های تامین مواد اولیه

Reading Time: 2 minutes مدیرعامل شرکت پرتوآوران سما گفت: در زمینه تامین مواد اولیه برای ساخت تابلوهای راهنما و تابلوهای مسیریابی داخل و خارج […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
تابلو بیمارستانی

آنچه در مورد تابلو بیمارستانی باید بدانید

Reading Time: 4 minutes تابلوهای بیمارستانی ، نشانه‌هایی هستند که چون با کلمات قابل‌فهم و ساده نوشته‌شده‌اند ، در کمترین زمان ممکن  صحیح‌ترین مسیر […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده
لایت باکس

پرسش و پاسخ‌هایی در مورد لایت باکس

Reading Time: 4 minutes کاربرد گسترده‌ی لایت باکس‌ها ، به‌عنوان شاخص‌های درخشان برای معرفی شرکت‌ها و برندهای تجاری ، تنوع زیادی از این محصولات […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.