سما ساین
منو موبایل

سما ساین

پلاک اداری و اتاق

Reading Time: 9 minutes

پلاک اداری و اتاق در اکثری از شرکت های و سازمانها کاربرد دارااست , یک پلاک کوچک و خوشگل می تواند به مراجعین تیم شما امداد بزرگی نماید . تاریخچه پلاک چه است ؟ شایسته ترین مدل پلاک اداری و اتاق کدام است ؟ پلاک اداری و اتاق چه گونه ساخته می شود ؟ با ادامه مقاله ملازم باشید .

تاریخچه ساخت پلاک

در طول های دیرباز طریقه ساخت پلاک های پر رنگ دیرین به‌این نوع بود که ورق های آهن را از هر طرف خم کرده ( به در خواست مشتری ) به عنوان مثال بعد ها 30*20 یا این که 25*15 که در اصطلاح به قوطی کردن آهن مشهور بود و متن را به التماس مشتری با آلومینیوم به جهت برش تناول کردن سهل و آسان آن می برش دادن و برروی ورق می چسباندند .

اکنون معایب تولید پلاک در طول عصر کهن عبارت است از :

تولید تمیز در آن دوره توان کافی را نداشت چون چسب یک دو سه وجود نداشت و با چسب رازی می چسباندند .

برای حاضر شدن یک پلاک 10 الی 12 روز دوره میبرد .

پلاک های بعدی که وارد بازار کار شدند پلاک های اسیدخور بودند , این مدل پلاک ها , پلاک هایی بودند که جور متن را به انواع متفاوت در می آوردند و بر روی فلز برنج که در اصطلاح به آن ( اسکن کاری ) می گفتند که اسکن می کردند . نسخه برداری کاری یعنی آن طرح را برروی فلز مینداختند که اون منتخب که بایستی متن باشد مرحله خویش فلز باشد و با اسید حک می کردند . هم اکنون در پی با دقت به توضیحات بیش تر متوجه خواهید شد .

بعد از پلاک های پررنگ که محصول ذیل آنان آهن و متن های روی آن ها آلومینیوم بود , پلاک هایی از متاع برنج صحیح می کردند و متن ها را برروی آن حک می کردند . طرح بر روی کار یک موقعیت حکاکی شده , گود شده چاپ می‌شد . پلاک هایی که سیلور رنگ بود را در واقع به عبارتی برنج را با آب صدفی یا این که آب کروم سیلور رنگ می کردند . و در طول خودش خیلی باکلاس بود . در آن دوران زیرا تنها فناوری برنج راداشتند برای همین برای سیلور کردن یک پلاک بایستی از این نحوه استعمال می کردند .

اکنون مبحث نسخه برداری کاری را همان طور که گفته شد دوباره گشوده میکنیم :

فرض فرمائید ما یک پلاک داریم که طرح آن عبارتست از رئیس , ورق برنج یا این که استیل یا این که هر ورق دیگری را می‌گذاریم و می‌خواهیم اینطرح را روی ورق بیاندازیم , طرح را به طور فیلم در می‌آوریم و گزیده که می بایست اسید بخورد روی فیلم می بایست مشکی باشد , مثلا قضیه واضح . اولیه چربی گیری می‌کنیم , برای اینکه چربی نداشته باشد آن را می شوریم بعد از آن طرح را بر روی ورق گذارده و پایین دستگاه فرز یا این که وکیوم می‌گذاریم , این طرح یا این که قاب به ورق می چسبد آن گاه فروغ و روشنایی شدیدی به بازه دوره مشخص و معلوم به آن میدهیم

و آن جزو پلاک که فروغ و روشنایی میخورد محکم میشود و آن منتخب که نور و روشنایی نمیخورد با حلال آب از در میان می‌رود . بعد از این که فروغ به پایان رسید با موادی به نام بیتون بر روی تراز فلز می ریزیم و آن را با حرارت بی واسطه می سوزانیم و بعد از آن درآب می اندازیم , آن گاه این قسمتهایی که در حلال آب تمیز شد را در تشت اسید می‌گذاریم و با تینر و بنزین منزه میکنیم . آن‌گاه روی آن را با قلمو رنگ میزنیم , این طریق اسیدکاری هست .

تابلو سر در اتاق
پلاک اداری

پلاک اسیدخور

پلاک اداری

دیر باز ها پلاک های استیل نگیر بودند و پلاک استیل نگیر در قبال اسید مقاوم هست , اسیدی که برای پلاک ساز ها به کار گیری می شود تزاب اسم داراست .

این مدل اسید بی واسطه بر روی فلزات سنگین وزن همچون آهن , آلومینیوم تاثیر گذار است .

بعداز یک‌سری سال که استیل های بگیر وارد بازار شدند و جایگزین برنج هایی که آبکاری سیلور میشدند قرار گرفت . که برروی استیل بی واسطه حکاکی شکل می گرفت ( برنج بها بالایی داشت ) و تنها کسانیکه پلاک طلایی رنگ می خواستند از برنج به کارگیری می کردند و آن زمانیکه پلاک استیل وارد بازار شد بخش اعظم پلاک ها را به خویش اختصاص داده بود .

پلاک های استیل از به عبارتی رو اسکن کاری به کار گیری می کردند . با چند تفاوت ریز یواش یواش برنج منزلت خویش را از کف داد و در آن دوره کلیه استیل ها درخشان بودند و استیل متحیر یا این که خش داری که امروزه استعمال می شود جان دار کمبود .

شرکت سما ساین به سه اصل اعتنا دارااست :

اقتدار خرید مردمان

زیبایی

چشم شدن و چشمگیری پلاک

او‌لین نیاز صنف پلاک ساز ها ( توان خرید مردمان ) هست که توانایی مردمان بالا رود . هم اکنون گروه صنعت های سما ساین تعدادی تغییرات انجام داده است .

به عنوان مثال مشتری پلاکی به بعدها 32*21 پیشنهاد می‌دهد . ما به یک ورق استیل دو متر در یک متر را با این سایز میبریم به طولانی تر خم کاری و … واینگونه ورق استیل ما هدر میرفت این هدر رفتن بیشتر های ورق استیل را باید مشتری متحمل میشد . پلاک ساز ها می گفتند که خودمان پولشو میدهیم و شما تنها پول پلاکی که پیشنهاد داده اید را پرداخت میکنید , اما ناچار بودند که مبلغی بگیرند که جبران هدر رفتن طولانی تر ورق استیل را بگیرند .

تیم صنعت های سما ساین برای نقص این نصیب از کار تعدادی سایز واحد توصیف نموده است . سایزی که بالای 80 % مشتریان این سایز ها را توصیه میدهند .

ما آمدیم ساخت انبوه کردیم به‌این شکل یک مشتری یک پلاک می‌خواهد البته اساسا 1000 عدد مراد و ما 1000 عدد ساخت کردیم . انگار که مشتری یک کار انبوه توصیه داده است , طبیعتا قیمتش خیلی کم تر میاید

پس ارزش گروه بدین عامل زیر است که از یک سایز یک گونه کار انبوه سازی شده‌است و مشتری می‌تواند یکی‌از این ها را از ما خریداری نماید و این به شرطی هست که از سایز استاندارد به کار گیری نماید . درصورتی که مشتری سایزی بخواهد که سایز استاندارد ما نباشد . مطمئنا هزینه آن عمده خواهد شد . این درصد هزینه در واقع 30 % ارتقاء هزینه خواهد داشت .

این سایز های توصیف شده سایز های متنوع و استانداردی می‌باشد .

به‌تدریج پیش میاید که مشتری سایز غیر متعارف بخواهد . و این سایز غیر متعارف را مشتری هنگامی می‌خواهد که جایی که پلاک را نصب نماید با سایز ما مطابقت نداشته باشد . که درصد زیاد پایینی احتمال دارد این حادثه صورت دهد و این مبحثی بود که تیم صنعت های سما ساین ارزیابی کرد و روءیت کرد که نیاز جامعه میباشد و هزینه ها به نفع طرفین تقسیم شد یعنی خیر ما هزینه بیشتری از مشتری میگیریم و خیر مشتری هزینه بیشتری پرداخت خواهد کرد . این او‌لین کاری بود که صنعت های سما ساین نسبت به هدر رفتن ورق و میزان ها انجام دادیم .

دو‌مین کار سرعت انجام کار از طریق های سابق بود که همگی پلاک ساز ها معضلی داشتند .

مثلا مشتری به ما میگفت 100 عدد پلاک را برای سه روزه دیگه می‌خواهم و ما بازه یه خرده داشتیم و پلاک ساز ها علاوه بر این‌که سودی نمی کردند , توجیه اقتصادی نداشت , وقتی نیز برای انجام کار دیگر نداشتند .

درحال حاضر صنعت های سما ساین برای رفع این ایراد برای مشتریانی که در حین کوتاه کار میخواهند راهکاری را پیش رو نهاده است به اینگونه که زیرا میزان پلاک ها را استاندارد کرده بودیم از لحاظ پباده سازی و سرعت پباده سازی , معدود شدن مشکلات در پباده سازی عالی بود برای پر سرعت اثر بخش کردن و تحویل دادن کار از متریال جایگزین استعمال کردیم . که از مال مولتی استایل به کارگیری کرده و بر روی آن چاپ استیکر کردیم .

مولتی استایل یک محصول شبه فلز شبیه استیل و برنج می‌باشد . با پشت فریم پلاک های دوچندان شکیلی از دید زیبایی شده بود .

مولتی استایل

تابلو دیواری آلومینیومی
تابلو دیواری آلومینیومی

مولتی استایل

حالا یک مشتری می خاطرنشان کرد اینجانب 100 عدد پلاک می‌خواهم برای 5 روز بعد از آن ما می توانستیم 2 روزه این پلاک ها را تحویل بدهیم .

این کار از حیث سرعت چکیده مضاعف با تداوم بود , از حیث سبک سازی فرآورده , سبک بود . البته استمرار استیل و برنج را نداشت .

این گونه پلاک ها را از سال 1390 ایجاد کردیم . که مال اولیه آن متریال مولتی استایل بود همانگونه که گفته شد یک مال شبیه و یک رنگ فلز است . فرآورده حساس آن AVS یا این که PVC بازیافت شده هست و یک میکرونی از فلز بر روی آن است . این مدل متریال اشکال متفاوتی از قبیل : تایوانی , چینی , اهل ایران , رشته رشته , قطور را دارا می‌باشد .

مزایا مولتی استایل عبارت است از :

قیمت فراوان قابل قبولی دارااست .

سازه به مقدار استاندارد سرعت بالایی در ساخت داراست .

قابلیت و امکان برش تناول کردن با دستگاه گیوتین و لیزر را داراست . ( با دستگاه برش لیزری بررش میل کردن قادر است میتوان جور و طرح متعدد در خط برش پلاک داشته باشد .

سبک بودن متریال

البته دربین این مزایا صرفا یک عیب دارااست که پلاک مولتی استایل تداوم پلاک استیل و پلاک برنج را ندارد .

برای تولید پلاک اداری و اتاقها از یک متریال دیگری به اسم پلکسی گلاس هم به کار گیری می شود .

پلکسی گلاس همانند دیگر متریال ها مزایا و معایبی را دارا هست , مزایا این جور متریال ها عبارت است از :

برش خورد با لیزر ( به‌این شکل است که می قدرت هر سبک برشی را که مورد علاقه مشتری میباشد را بر روی پلاک ساخت نماییم .

شفافیت

تنوع بالا رنگ

ضخامت های مختلفی دارااست .

سبک بودن آنها

اگ از پلکسی روشن به نوان پلاک به کار گیری کنیم برای چاپ پشت آن دنیای رنگ ها را داریم . که تعیین رنگ ها به یکسری دست اندرکاران متعلق است . بضاعت چاپ تمامی جور رنگ بر روی پلکسی است .

تنوع سایزی دارااست

ماندگاری زیاد

توصیه صنعت های سما ساین برای ایجاد پلاک های سردرب از محصول پلکسی گلاس آن است که پلکسی از متاع روشن باشد و بر روی پلکسی چاپ استیکر بخورد یا این که از پشت متن ها قرار می‌گیرند . و این سبب ساز می شو که‌این پلاک ها هیچوقتن از میان نروند . پس از یک سری سال گشوده می قدرت آن را منزه کرد و دوباره بهره مند شد .

در صورتیکه برای پلاک اداری یا این که پلاک اتاق از این محصول متریال مصرف شود و مشتری بخواهد متن را تغییر تحول دهد می توانایی از این پلاک دوباره به کار گرفت به‌این شکل که استیکر پشت را برداشته و دوباره بر روی آن استیکر زد .

فعلا پلکسی گلاس یک متریال گرانی می‌باشد . در ولقع برای صنف دکورا سیون وارد کشور‌ایران شد و کسانیکه از فرآورده درخشان میخواستند به کار گیری نمایند از این محصول به کارگیری می کردند که امروزه جایگزین این متریال در صنف چینش فرآورده هاین پک میباشد .

زمانیکه این متریال ها وارد بازارا شدند صنف دکورا سیون کمتر از پلکسی گلاس استعمال کردند و تنوع رنگ هایی که در سال 90 – 91 تماشا کردیم الآن در بازار مو جود وجود ندارد .

رنگها محدود شده‌است وامرزه اکثر از رنگخای واضح , سپید , مشکی در بازار خریداری شده و به کارگیری می شود .

خوبتر است وقتی از متریال پلکسی گلاس استعمال فرمائید که از پلاک برای مختص بودن و مخصوص بودن استفاده نمود . چون در شرایطی‌که طرح پلاک برای پلکسی گلاس قشنگ نباشد کار مخصوص به شخصی نخواهد شد .

گروه صنعت های سما ساین پلاک های پلکسی گلاس را برای راهنمای طبقات توصیه می کند و دوچندان کارآمد است .

تابلو سر در اتاق
تابلو دیواری آلومینیومی

ساخت پلاک اتاق

در کل ما برای تولید پلاک اتاق متریال های متعددی نداریم . متریال ها از قبیل چوب , پلکسی گلاس , استیل طلایی , مره ای و گونه های فلزات …

ولی اشکال فلزات هم محدود است . استیل درخشان , استیل خش دار طلایی و نقره ای . برنج , آلومینیوم و آهن که دوباره وارد بازار شد .

ولی آهن طرفدار متعددی ندارد زیرا در حین عصر کهن مردمان پلاک های یک دست را اکثر می پسندیدند البته الآن مردمان از فضای نامنظم استقبال کردند . و خواستار متعددی داراست . همان گونه که گفته شد به غیر از متریال فلزات متریال های دیگری نیز میباشند مثل چوب , پلکسی گلاس و …

گاها از پلی استر نیز در تولید پلاک اتاق هم استعمال می شود .

این متریال ها محدود می باشند البته هرکدام دنیایی برای خودشان دارا هستند . پلاک ترکیبی همان بدین مفهوم می‌باشد که در هر جزو پلاک یکی این متریال ها به کار گیری می گردند .

بعنوان نمونه : یک پلاک اداری و اتاق که می بایست لوگو داشته باشد . میتوان محصول پلاک اداری و اتاق پلکسی گلاس باشد , چاپ آن استیکر , و لوگوی آن بعنوان نمونه برنج آبکاری شده طلا و جواهرات ما و درخشان باشد . این پلاک اداری و اتاق , یک پلاک ترکیبی می‌باشد .

برای تابلو برندینگ به طور معمول ما از تابلو های ترکیبی به کار گیری میکنیم .

گونه های تابلو های ترکیبی عبارتند از :

تابلو ترکیبی نوری

تابلو ترکیبی چوبی

برای تابلو ترکیبی نمی توان نام مختص گذاشت اما در خانواده می‌باشد . مثلا خانواده نوری ها ( یعنی تابلو هایی که فروغ و روشنایی داشته باشد , تابلو هایی که از فلز مصرف شود و محصول فلز درون آن درنظرگرفته شده باشد . ) همان طور که گفته شد نمی توان برای تابلو های ترکیبی نام خاصی رامشخص کرد چون هر لحظه احتمال دارد یک متریالی وارد بازار شود و تیم صنعت های سما ساین با نمایشگاه های متعدد دنیا خیر فقط جمهوری اسلامی ایران بلکه دنیا سالی دوبار کمپانی کرده و در واقع از نمایشگاه پکن مشاهده کرده و تلاتک آلمان را میرویم و همگی این کار ها را یک نفر انجام نمیدهد , گروه صنعت های سما ساین برای این کار یک مجموعه جدا از هم اختصاص داده است

مطالب مرتبط
سید حسین موسویان -مدیر عامل سما ساین

خبر | صادرات صنایع تابلوسازی به کشورهای همسایه با وجود چالش‌های تامین مواد اولیه

Reading Time: 2 minutes مدیرعامل شرکت پرتوآوران سما گفت: در زمینه تامین مواد اولیه برای ساخت تابلوهای راهنما و تابلوهای مسیریابی داخل و خارج […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
تابلو بیمارستانی

آنچه در مورد تابلو بیمارستانی باید بدانید

Reading Time: 4 minutes تابلوهای بیمارستانی ، نشانه‌هایی هستند که چون با کلمات قابل‌فهم و ساده نوشته‌شده‌اند ، در کمترین زمان ممکن  صحیح‌ترین مسیر […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده
لایت باکس

پرسش و پاسخ‌هایی در مورد لایت باکس

Reading Time: 4 minutes کاربرد گسترده‌ی لایت باکس‌ها ، به‌عنوان شاخص‌های درخشان برای معرفی شرکت‌ها و برندهای تجاری ، تنوع زیادی از این محصولات […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.