سما ساین
منو موبایل

سما ساین

همه آنچه در مورد لایت باکس و تابلو لایت باکس باید بدانید

Reading Time: 5 minutes

لایت باکس یکی از قطعات بسیار پرکاربرد و محبوب در صنعت تبلیغات و تابلو سازی می باشد که با توجه به انواع مختلف آن و همچنین مزایایی مانند قیمت بسیار مناسب آن، امروزه از طرفداران بسیار زیادی بهره می برد. از جمله مهمترین انواع تابلو لایت باکس می توان به تابلو لایت باکس فرم لس، تابلو لایت باکس آلومینیومی، تابلو لایت باکس برجسته و تابلو لایت باکس تلفیقی اشاره نمود.

تابلو لایت باکس یا همان لایت باکس یک قطعه بسیار پر مصرف در صنایع تبلیغاتی و تابلو سازی می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل لایت باکس و انواع مختلف تابلو لایت باکس بپردازیم. پس در صورتی که میخواهید در مورد این قطعه پر مصرف در صنایع تبلیغات و تابلو سازی اطلاعات کافی کسب نمایید، می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید:

معرفی لایت باکس

تابلو لایت باکس یا لایت باکس که در اصطلاح به آن جعبه نور دار گفته می شود قطعه ای است که در صنعت تبلیغات و برند سازی بسیار پر کاربرد و محبوب بوده و از استقبال بسیار زیادی بهره مند بوده و در انواع و اشکال مختلفی ارائه و تولید می گردد. در حالت کلی تابلو لایت باکس یا همان لایت باکس برای انواع مختلف تبلیغات محیطی از نوع داخلی و خارجی به کار برده می شوند.

لایت باکس

معمولاً آلیاژی که از آن برای جنس بدنه لایت باکس استفاده می گردد آلومینیوم می باشد و همچنین از رنگ الکترواستاتیک نیز برای تولید انواع مختلف لایت باکس استفاده می گردد. تصاویر چاپ شده بر روی انواع مختلف لایت باکس از نوع چاپ uv می باشد. استفاده از چاپ uv  در انواع مختلف این باکس ها به این دلیل است که این نوع چاپ در مقایسه با انواع دیگر چاپ ها استحکام و دوام بیشتری از خود نشان داده و همچنین این موضوع باعث میشود تا کیفیت بهتری را به مشتری تقدیم دارد. در حالت کلی انواع مختلف تابلو لایت باکس زخامتی در بین ۱ الی ۱۳ سانت دارند. همچنین نوع نوری که برای انواع مختلف تابلو لایت باکس از آن بهره گرفته می شود درگذشته از نوع مهتابی و یا همان فلورسنت بوده است. اما از آنجایی که این نور یک سری نقاط ضعف دارد و با توجه به پیشرفت های مختلفی که در زمینه طراحی نورها به وجود آمده است، امروزه از نور اس ام دی برای انواع مختلف این باکس ها استفاده می گردد. از جمله دلایلی که باعث شده تا لایت باکس ها در بازار های تبلیغاتی بسیار محبوب شده و طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب نمایند، جنس و متریال به کار رفته در ساخت این قطعات و همچنین کیفیت نور و چاپی که در این قطعات وجود دارد می باشد. در حال حاضر یکی از بهترین روش های تبلیغاتی محیطی استفاده از انواع مختلف تابلو لایت باکس می باشد.

انواع تابلو لایت باکس دیواری از نوع دو طرفه

در حال حاضر با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و همچنین پی بردن به مسئله اهمیت ویژه تبلیغات در برند سازی، برند های بسیار زیادی هستند که برای معرفی محصولات خود از انواع مختلف تابلو باکس ها استفاده می کنند.

تابلو لایت باکس

به عنوان مثال یک شرکت لوگو مورد نظرش را که مربوط به شرکت می باشد  بر روی یک لایت باکس طراحی و ارائه می نماید و انواع مختلف این باکس ها را در مکان های مورد نظر شما و همچنین فروشگاه های مورد نظر خود قرار داده تا از این طریق به بحث برندینگ و تبلیغات برند مورد نظر خود اقدام نماید. انواع مختلف لایت باکس با توجه به قیمت مناسبی که دارند بسیار زیاد مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرد. از جمله مهمترین و پرکاربردترین انواع تابلوهای لایت باکس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تابلو فرم لس
  • تابلو برجسته از جنس استیل
  • تابلو دو طرفه
  • تابلو اسنپ فریم
  • تابلو کریستالی
  • تابلو فلکسی
  • تابلو آلومینیومی
  • تابلو تلفیقی

لایت باکس فرم لس

یکی دیگر از انواع پر کاربرد این قطعه نوع فرم لس آن می باشد که در این نوع لایت باکس برای جنس بدنه از آلومینیوم آنادایز شده و با استفاده از پوشش های الکترواستیل در انواع مختلف ۶ سانتی متری و ۹ سانتی متری که در دو طرف آن چیزی در حدود ۱۱ سانتیمتر پهنا وجود دارد استفاده می گردد. همچنین برای روی تابلو پارچه ای به نام نام تکست لایت مورد استفاده قرار می‌گیرد که در نتیجه متن و یا تصویر چاپ شده بر روی تابلو از وضوح و کیفیت بسیار بالایی با توجه به نور های اس ام دی و یا وال واشر به کار رفته در تابلو بهره می برد. این نوع باکس ها برای تبلیغات در محیط های داخلی و خارجی کاربردهای بسیار زیادی داشته و به کار برده می شوند. لایت باکس فریم لس دارای پارچه تکست لایت بوده و برای قسمت دور پارچه یک مغزی پلاستیکی به صورت اصولی دوخته شده که در نتیجه آن یک تابلو تبلیغاتی بسیار شیک و مجلل به وجود آمده و همچنین این امکان وجود دارد که به راحتی می توان این پارچه را با کشش دست تعویض نمود.

تابلو لایت باکس کریستالی

یکی از انواع پرکاربرد این نوع تابلو تبلیغاتی تابلو لایت باکس از نوع کریستالی می باشد. معمولاً در این نوع باکس عکس تصویر بر روی متریال بک لایت طراحی می گردد و در این نوع باکس عکس دو لایه پلکسی از جنس گلاسه که دارای ضخامت ۲ و ۸ میلیمتری می باشند مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مزایای این نوع تابلو امکان تعویض طرح چاپ شده درون تابلو لایت می باشد.

تابلو لایت باکس کریستالی

این کار به راحتی حتی توسط خود مشتری نیز امکان پذیر می باشد. پیشنهاد می گردد این باکس های کریستالی را برای تبلیغات در محیط های داخلی استفاده نمایید. همانطور که گفته شد تعویض تصویر درون تابلو کار بسیار ساده است و برای انجام این کار تنها کافی است پیچ های اطراف تابلو را باز کرده و عکس مورد نظر خارج و عکس جدید را درون تابلو جای دهیم.

تابلو لایت باکس آلومینیومی

یکی از انواع باکس ها لایت باکس آلومینیومی می باشد که فریم آن ها معمولاً از جنس آلومینیوم بوده و همچنین برای بدنه آن نیز از آلومینیوم آنادایز شده یا همان آلیاژ آلومینیوم الکترو استاتیک استفاده می گردد. پهنای این لایت باکس در سه نوع ۶ سانتی متری و ۹ سانتی متری و همچنین 13 سانتیمتری ارائه می گردد. تصویری که در این نوع لایت ‌باکس قرار است به نمایش در آید معمولا بین دو عدد طلق شیری و شیشه ای قرار داده می شود. تابلو لایت باکس آلومینیومی معمولاً برای انواع مختلف تبلیغات محیطی از نوع بیرونی و داخلی و همچنین در اشکال پرچمی شکل و یا انواع دیگر مانند یک طرفه و دوطرفه مورد استفاده قرار می گیرد.

مطالب مرتبط
سید حسین موسویان -مدیر عامل سما ساین

خبر | صادرات صنایع تابلوسازی به کشورهای همسایه با وجود چالش‌های تامین مواد اولیه

Reading Time: 2 minutes مدیرعامل شرکت پرتوآوران سما گفت: در زمینه تامین مواد اولیه برای ساخت تابلوهای راهنما و تابلوهای مسیریابی داخل و خارج […]

2 دقیقه مطالعه مشاهده
تابلو بیمارستانی

آنچه در مورد تابلو بیمارستانی باید بدانید

Reading Time: 4 minutes تابلوهای بیمارستانی ، نشانه‌هایی هستند که چون با کلمات قابل‌فهم و ساده نوشته‌شده‌اند ، در کمترین زمان ممکن  صحیح‌ترین مسیر […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده
لایت باکس

پرسش و پاسخ‌هایی در مورد لایت باکس

Reading Time: 4 minutes کاربرد گسترده‌ی لایت باکس‌ها ، به‌عنوان شاخص‌های درخشان برای معرفی شرکت‌ها و برندهای تجاری ، تنوع زیادی از این محصولات […]

4 دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.